Tuesday, February 19, 2019

 1. Are you from any Char/Chapori? Where do you stay now? What do you do now? 
—মোৰ জন্ম বাক্সা জিলাৰ আইখাৰী গাওঁত৷ বৰ্তমানো একে গাওঁৰ বাসিন্দা৷ এই গাওঁখন চৰ-চাপৰিৰ অন্তৰ্ভূক্ত নহয় যদিও সামাজিক, অৰ্থনৈতিক আৰু বৈশিষ্টগত ভাবে চৰ-চাপৰিৰ দৰে একে৷ 
মই ২০১০ চনৰ পৰা ২০১৮ চনলৈকে আমছুৰ লগত জড়িত হৈ আছিলো৷ বৰ্তমানে এনআৰচি আৰু ডি ভোটাৰ বিষয় সজাগতা আৰু সচেতনতা সৃষ্টি কৰাৰ লগতে নাগৰিকৰ অধিকাৰৰ সংগ্ৰামৰ লগত জড়িত৷ 


2. Do you recognise yourself as a ‘Miya’? 

— জনগোষ্ঠীগত ভাবে মই এজন মিয়া আৰু জাতি হিচাপে অসমীয়া৷ 

3. Who is a ‘Miya’ according to you? 
—অখণ্ড ভাৰতৰ প্ৰাগজ্যোতিষপুৰীয় আৰু বংগীয় হিন্দু মূলৰ ধৰ্মান্তৰিত আৰু ১৯৫১ চনৰ পূৰ্বে বাংলাভাষী ব্ৰহ্মপুত্ৰ উপত্যকাৰ মুছলমানক ‘মিয়া’ বা ‘মিয়া মুছলমান’ বুলিব পাৰি। ১৯৫১ চনৰ লোক পিয়লত অসমৰ অস্তিত্ব ৰক্ষাৰ স্বার্থত আৰু অসমীয়া ভাষাক ৰাজ্য ভাষা হিচাপে পোৱাৰ বাবে  মিয়াসকলে মাতৃ ভাষা হিচাপে ‘অসমীয়া ভাষা’ গ্ৰহণ কৰি অসমীয়া ভাষা, সাহিত্য, সংস্কৃতিৰ ভড়াল চহকী কৰি আহিছে৷

4. Why name it ‘Miya Poetry’? 
—মিয়াসকলে ঘৰত ব্যৱহাৰ কৰা দোৱানত, অসমীয়া ভাষাত ইংৰাজী বা অইন কোনো ভাষাত ব্ৰহ্মপুত্ৰ উপত্যকাৰ মিয়াসকলৰ মনৰ ক্ষোভ, অভিজ্ঞতা, ইতিহাস, বঞ্চনা, শোষণ, নিপীড়ণ আৰু অৱহেলাৰ মৰ্মবেদনাৰ কঠিন বাস্তৱৰ ছবি প্ৰকাশিত হোৱা বাবে এই কবিতাক মিয়া কবিতা বুলি ক’ব পাৰি৷ এই মিয়া কবিতাৰ দ্বাৰা সমগ্ৰ অন্যায়ৰ বিৰুদ্ধে এক গণতান্ত্ৰিক প্ৰতিবাদ সাব্যস্ত কৰাৰ চেষ্টা কৰা হৈছে৷ 

5. What is your opinion on the NRC? How has the NRC impacted the Poetry Movement? 
—এন আৰ চি উন্নীতকৰণ সকলো বৈধ ভাৰতীয় নাগৰিকক চিনাক্তকৰণ কৰাৰ এটা ন্যায়সঙ্গত আৰু বিশ্বাসযোগ্য প্ৰক্ৰিয়া৷ ১৯৭৯ চনৰ পৰা অসমত চলা ৬ বছৰীয়া বিদেশী খেদা আন্দোলনৰ ফলত সৃষ্টি হোৱা অবিশ্বাসৰ পৰিৱেশ এন আৰ চি উন্নীতকৰণৰ দ্বাৰা আঁতৰ কৰা সম্ভৱ৷ বৰপেটা, ধুবুৰী, গোৱালপাৰা আদি নামনি অসমৰ জিলাৰ পৰা মিয়া শ্ৰমিকে উজনি অসমলৈ কাম কৰিবলৈ গ’লে বিদেশী বুলি সন্দেহ কৰা হয়, অত্যাচাৰ কৰা হয়, বিদেশীৰ গোচৰ জাপি দিয়া হয়, নথি-পত্ৰ বা মানুহজনৰ নাগৰিকত্বৰ উপযুক্ত পৰীক্ষা নকৰাকৈ ডি ভোটাৰ হিচাপে চিহ্নিত কৰা হয়— এনেবোৰ ঘটনা-পৰিঘটনা  এন আৰ চিৰ জড়িয়তে সমাধান হ’ব বুলি আশা কৰো৷ কিন্তু সমগ্ৰ পক্ৰিয়া ত্ৰুটিমুক্ত আৰু পক্ষপাতিত্ব বিহীন হোৱা প্ৰয়োজন৷ 
এন আৰ চিৰ বাবে কবিতাৰ আন্দোলনৰ সৃষ্টি হোৱা নাই৷ এই আন্দোলন প্ৰত্যিজন নিৰ্যাতিতৰ তেজত আছে আৰু সময়ে সময়ে বহিঃপ্ৰকাশ ঘটিছে৷ কিন্তু এন আৰ চিৰ জটিলতাই ইয়াৰ বহল ভিত্তিত বহিঃপ্ৰকাশ ঘটাত সহায় কৰিছে আৰু মিয়া কবিতাৰ আন্দোলন হিচাপে পৰিগনিত হৈছে৷

6. Why did you become part of it? Who are the people who are mostly part of it? How many people who are part of it? 
—নিৰ্যাতন, শোষণ, ঘৃণা, বঞ্চনাৰ অংশীদাৰ প্ৰতিজনেই এই আন্দোলনৰ অংশীদাৰ৷ এই আন্দোলনৰ প্ৰথমটো কবিতা 'Write down I am a Miya' লিখিছিল হাফিজ আহমেদে আৰু দ্বিতীয়টো কবিতা ‘মইও মিয়া’ মই (সাজাহান আলী আহমেদ) লিখিছিলো৷ ইয়াৰ লগতে মৌলানা বন্দে আলী, খবিৰ আহমেদ, আব্দুল কালাম আজাদ, আশ্ৰাফুল হুছেইন, সালিম এম হুছেইন, কাজী নীল, চুলতান মাহমুদ মিৰ্ধা ৰেহনা চুলতানা, চিৰাজ খান, ছান মিঞা, আব্দুৰ ৰহিম, ৰিজুৱান হুছেইন, শ্বামিম আহমেদ, জাহাঙ্গীৰ আলম, জহিৰুল ইছলাম আৰু বিজু জাহানে এই মিয়া কবিতা লিখা বুলি জানিব পাৰিছো৷ নতুনকৈ অনেক যুৱক-যুৱতীয়ে ফেচবুকৰ জড়িয়তে মিয়া কবিতা চৰ্চা কৰা দেখা যায়৷

7. Any thoughts on the future of this initiative?
—এই মিয়া কবিতা চৰ্চা, প্ৰচাৰ, প্ৰসাৰ কৰাৰ বাবে কবি সন্মিলন, গ্ৰন্থ প্ৰণয়ন আৰু কবিতাত প্ৰকাশিত বিষয়বোৰ সমাজৰ প্ৰতিজন মানুহৰ মাজলৈ লৈ যোৱাৰ চেষ্টা কৰা হ’ব৷ 

0 comments:

Post a Comment

AddToAny

Powered by Blogger.

জনপ্ৰিয় লেখা সমূহ