তিনি তালাক বিষয়ক একো ধাৰণা নথকা মানুহে টিভিৰ পৰ্দাত বা সামাজিক মাধ্যমত বিভিন্ন ধৰণৰ মতামত ব্যক্ত কৰা দেখা পাই আঁচৰিত লাগে৷ তেওঁলোকৰ অধিকাংশৰ মতে একেবাৰতে থিয় হৈ তালাক, তালাক, তালাক কৈ দিলেই তালাক হৈ যায়৷ কিন্তু তেওঁলোকৰ এই জ্ঞান শুদ্ধ নহয়৷
মহান আল্লাহ তায়ালা পবিত্র কুৰআন শৰীফৰ সূৰা তালাকত কৈছে— ‘হে নবী! (উম্মতক কওক) তোমালোকে যেতিয়া স্ত্ৰীক তালাক দিব বিচৰা, তেতিয়া তোমালোকে ইদ্দতৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি, ইদ্দত (ঋতুশ্ৰাৱ) গণনা কৰিবা। তোমালোকে আল্লাহক ভয় কৰিবা। সিহঁতক গৃহৰ পৰা বহিষ্কাৰ নকৰিবা আৰু সিহঁতে যাতে নিৰ্লজ্জ কোনো কাম নকৰিলে গৃহৰ পৰা ওলাই নাযায়। এয়া আল্লাহৰ নিৰ্ধাৰিত সীমা। যিয়ে আল্লাহৰ সীমা লঙ্গন কৰে, তেওঁ নিজৰ ক্ষতি কৰে। তুমি নাজানা, হয়তো আল্লাহই ইয়াৰ পিছত কোনো নতুন উপায় কৰি দিব।’— (সূৰা তালাক, আয়াত নং-১)
তিনি তালাক একেলগে দিয়া বৈধ নহয়৷ এক তালাক মানে সকীয়নীহে মাথো৷ প্ৰতিটো তালাকৰ মাজত কমপক্ষে ১ (এক) ইদ্দতকালৰ(মাহেকীয়া) ব্যৱধান হোৱা বাঞ্চনীয়৷ ইয়াত স্বাধী-স্ত্ৰী দুয়োৰ বাবে চিন্তা কৰাৰ বা ভুল শুধৰণী কৰাৰ বাবে প্ৰায় তিনি মাহ সময় থাকে৷
কিন্তু দেখা যায় একাংশ অধিবক্তা আৰু অজ্ঞলোকে একেলেথেৰিয়ে তিনি তালাক দি দিয়ে, যিটো ইছলামৰ মতে অবৈধ৷ (এই সম্পৰ্কে বহু আলোচনা কৰিলেহে স্পষ্ট হ’ব, অতি চমুকৈ মই ধাৰণাটোহে দিছো৷)
— কোৰাণৰ বিধানৰ বিষয়ে বহুল প্ৰচাৰ নোহোৱাৰ বাবে আৰু কোৰাণৰ জ্ঞান নথকাৰ বাবে ভাৰতৰ অশিক্ষিত আৰু পৰম্পৰাগত শিক্ষাৰে শিক্ষিত লোকে তালাক শব্দটোৰ অপব্যৱহাৰ কৰি আহিছে৷
আইন যিমানেই প্ৰণয়ণ নহওঁক কিয়, মানুহ সচেতন আৰু গুণগত শিক্ষাৰে শিক্ষিত নহ’লে নাৰী নিৰ্জাতন বন্ধ নহ’ব৷
সিযিকি নহওঁক— ইছলামত নাৰীৰ মৰ্যাদা কিমান সেই সম্পৰ্কেও তালাক লৈ চৰ্চা কৰাসকলে জানিব লাগিব৷
সকলো সমস্যাৰ এটাই সমাধান সু-শিক্ষাৰে শিক্ষিত হ’ব লাগিব৷
0 comments:
Post a Comment